WEBIZ: KAKO I KADA KORISTITI INFLUENCE MARKETING

9:24 am


Žao mi je što ovaj post nije objavljen ranije, s obzirom da je Webiz konferencija o poslovnoj edukaciji završena u nedelju 20. novembra. Po običaju, i ovogodišnja je zauzela mesto u hotelu Galleria u Subotici. Moj lični najjači utisak i sva pažnja otišli su panel diskusiji o kojoj sam odmah po njenom završetku odlučila da vam pišem. Njome je ujedno i zatvorena ovogodišnja konferencija.


Sigurna sam da svi znate ko su inflenseri? I da u vašem okruženju imate makar jednog takvog i nekoliko njih koji maštaju ili planiraju to da postanu. Iz ličnog iskustva, mogu reći da su influenseri postali glavna tema današnjice u kojem god društvu da se pronađem. Uvek će se naći neko ko poznaje pojedine osobe iz tog sveta i sve je više dece i mladih koji maštaju da postanu blogeri, jutjuberi ali i instagrameri. Govorim iz ličnog zaključka koji stičem poslednjh nekoliko meseci, upoznavajući nove ljude ali i stičući pojedina zapažanja među svojim prijateljima i poznanicima.


Sličnim komentarom, započeta je panel diskusija "Kako i kada koristiti influence marketing" a njen moderator bio je Goran Jankuloski ispred advertajzing agencije "Žiška". Na temu kako se može zaraditi preko infulence marketinga govorili su iz ličnog iskustva Aleksandar jutjuber, član ekipe Stuberi, Brana Antović sa bloga Brana's Divine World i instagramer Stefan Burmazević poznatiji kao @ponocnijahac .


Malo vas zna da sam neposredno pred pokretanje bloga počela da radim kao Branina asistentkinja pa sam u tom svojstvu i prisustvovala konferenciji. Kako je panel tekao, trudila sam se da napravim što bolje fotke ali i snimim delove Braninih govora za instapriče a i sama što više toga upamtim. Na polovini bujice ove korisne diskusije sam već bila sigurna: "Ali ja moram napisati post o panelu!" :)


Koliko god želela da vam prenesem svaki delić iste od a do š, potrudiću se da vam izdvojim njene najkorisnije delove. Sva tri govornika prenela su svoju priču o pokretanju Instagrama, bloga i Jutjub kanala. A ove tri mreže su danas glavna podela u kategorijama influensera. U sva tri slučaja govornika, motiv za početak bio je zabava, radoznalost, ljubav prema fotografiji, pisanju. U Srbiji je tržište za zarađivanje ovim putem i kreiranje posla i dalje mlado pa i sami učesnici tvrde da kada su kretali nisu ni pomišljali da će im ovakav vid angažovanja doneti zaradu a u slučaju Branislave i "full time job" kojem je maksimalno posvećena od 2013. godine. Kada je 2010. godine diplomirala na fakultetu Političkih nauka, u želji za praksom i iskustvom, blog koji je tek bio na početku u Srbiji, delovao je kao odlična prilika za dalju izgradnju stečenog znanja. A Branislava tvrdi i da joj je odluka da posao u redakciji zameni vođenjem ličnog bloga bila i najbolja odluka u životu.

Stefan je krenuo da fotka iz ljubavi prema fotografiji, dok je još Instagram bio neistražena i ne toliko korišćena platforma u Srbiji. U istoj je prepoznao priliku da iskaže svoj hobi, kreativnost i umetničku crtu, iako je po struci diplomirani ekonomista. Brendovi i marketinške agencije su prepoznale njegov trud i tada su krenuli pozivi za saradnje, gde je usput imao i priliku da fotografiše za jedan beogradski portal koji je uvideo njegov talenat ka fotografiji zahvaljujući postovima na Instagramu.


Aleksandar iz Stubera je naglasio da je u njegovom slučaju za ceo tim, projekat na Jutjubu i dalje hobi i da zarada koju ostvare ne može se ravnomerno podeliti na sve članove tima kako bi im to bio glavni prihod izdržavanja ali vole ono što rade i snimanje skečeva ih svakako ispunjava, što je i bio prvobitni cilj kada su kretali. Mnogo se govorilo o tome koliko influenseri imaju stvarnog uticaja na prodaju brenda koji reklamiraju i da li agencije i klijenti traže uvid od njih na kraju saradnje. Konkretan dokaz o porastu prodaje oni ne mogu lično znati, osim ako im se neki pratilac sam ne javi da prenese svoje zadovoljstvo kupljenim proizvodom. Pomenuta je situacija kada je jedna od poznatijih blogerki preporučila maskaru u Liliju a ista je u vrlo kratkom roku bila rasprodata na teritoriji celog Beograda. 


Često nismo svesni koliko se uticaj TV zvezda prebacio na zvezde društvenih mreža. U Velikoj Britaniji oni već i jesu zvezde koje krase crveni tepih i naslovnice mnogih poznatih magazina. Sami govornici panela su pomenuli da više prate jutjubere i blogere nego holivudske zvezde. Aleksandar je takođe izneo svoju ideju nove inicijative koju planira da ostvari na jutjub kanalu zajedno sa ostatkom članova tima u cilju uticaja na svoju okolinu i podizanja svesti o nekim stvarima koje zanemarujemo u svojoj svakodnevnici. Pozitivan uticaj na društvo upravo i jeste jedna od najvećih prednosti infulensera. 

Da li marketinške agencije vole kada influenseri daju svoj doprinos u kreiranju kampanje? Odgovor je jasan, sami influenseri se vrlo radu uključuju u finalni proces kreiranja ideja i vole da daju svoj lični pečat svakom proizvodu koju promovišu i čije vrednosti pre svega dele. Naravno, dešavalo se da ne pronalaze način na koji mogu predstaviti određeni proizvod pa je u takvim situacijama najbolje kulturno odbiti klijenta uz adekvatno obrazloženje nego uraditi "slabu" saradnju gde će se prepoznati neiskrenost. "Iako je većina početnika u strahu da odbije saradnje, savet je da je taj potez uvek korektniji prema drugoj strani priče!" - Zaključila je Branislava uz sličan komentar preostala dva govornika panela.

Koliko god da sam bila skeptična da će mi ponestati dovoljno reči da vam prenesem ovaj koristan događaj za sve koji se bave marketingom ili ih jednostavno zanima pomenuta oblast, nadam se da vam je tekst bio od pomoći da saznate nešto više o ovom vidu reklamiranja. 

Javno obećanje, kako više ne bih odlagala: sutra vas očekuje post iz Temišvara! :)

Katarina <3

You Might Also Like

1 comments

  1. The company Internet Plan will enhance your business's visibility, establish relationships with target markets, and sell your merchandise in a cost-effective method. Visit here for more interesting information on Privacy Policy - Adfluencer.

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Like us on YOUTUBE

Follow